• +31 6 51 67 83 00
  • info@midzomermarathon.nl

Over de Midzomermarathon

Over de Midzomermarathon

Midzomermarathon

MAATREGELEN DOOR DE ORGANISATIE BIJ WARM WEER.

Wij als organisatie gaan er alles aan doen om het voor de hardlopers zo aangenaam mogelijk te maken. Niet voor niets hebben we de starttijden in de avond. Dit omdat dan de temperatuur en de zonkracht een stuk minder is dan overdag. Zoals van ons gewend hebben we net als andere jaren een overvloed aan waterposten.

Om de 4 km hebben we standaard een waterpost met sportdrank, water en fruit (om de 8 km).

Extra waterposten

Naast de reguliere waterposten gaan we extra waterposten maken. We gaan nu zorgen dat op de warme gedeeltes van het parkoers extra onbemande waterbakken staan , waar lopers zichzelf in kunnen koelen en daarbij staan ook extra watertanks, waar zij zelf de innerlijke vochtbalans op peil kunnen houden.

Meefietsers toegestaan

Op de lange afstanden (28 en marathon) zijn meefietsers toegestaan. Zij mogen hun lopers en loopsters voorzien van extra water eigen sportdrank. Bovendien is het extra veilig voor de deelnemers dat ze mensen in de buurt hebben die meefietsen. De organisatie zelf zorgt ook voor extra meefietsers, zodat de veiligheid gegarandeerd wordt. De fietsers van de organisatie staan in direct contact met de EHBO.

MAATREGELEN DIE LOPERS ZELF KUNNEN NEMEN BIJ WARM WEER.

Als deelnemer kun je de volgende maatregelen nemen om goed voorbereid aan de Midzomermarathon te beginnen.

– Ga trainen tijdens hetzelfde tijdstip komende week als het tijdstip van de Midzomermarathon. Zo kun je wennen aan de warmte. Neem daarbij drinken mee en oefen daar vooral mee tijdens je training.

– Pas het tempo aan! Verwacht met deze omstandigheden geen wereldrecords van jezelf. Probeer “lekker”te lopen en neem voldoende tijd bij de vele drankposten op het parkoers.

– Zorg dat je de dagen voorafgaand aan de Midzomermarathon genoeg drinkt. Drink vooral veel water en sportdrank, zodat je vocht en zoutbalans goed op peil is as. zaterdag.

– Probeer een fietser mee te krijgen die met jou meefietst (geldt voor de afstanden 28 en marathon) Zij kunnen je onderweg niet alleen aanmoedigen, maar ook voorzien van vocht en begeleiding.

– (let wel, de fietsers mogen andere lopers op het parkoers niet hinderen . Het beste is om vooruit te fietsen en telkens je maatje onderweg ergens op te vangen.

– Wanneer je twijfelt over de afstand die je zou willen gaan lopen mbt tot de weersverwachting, dan kun je zaterdag bij het secretariaat je afstand omzetten naar een kortere afstand.

We houden jullie komende week op de hoogte van de maatregelen die we nemen, dus kijk regelmatig op de website www.midzomermarathon.nl voor het laatste nieuws.